دبیرستان حضرت معصومه (س)

۳ مطلب در اسفند ۱۳۹۲ ثبت شده است

با حضورمعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر آموزش و پرورش عنوان شد:پررنگ کردن موضوعات زیست محیطی در کتاب های درسی
وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پررنگ کردن موضوعات زیست محیطی در کتاب های درسی، آگاهی کودکان را نسبت به محیط زیست افزایش می دهد.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در مراسم امضای این تفاهم نامه در دبیرستان‌ها منطقه 7 تهران گفت: یکی از جدیدترین پاسخ ها به چرایی و فلسفه ایجاد مدارس، آموختن برای همزیستی مسالمت آمیز است و محیط زیست و منابع طبیعی متعلق به همه است که حفاظت از آن حرکت در مسیر همزیستی است.

فانی تاکید کرد: امضاء این تفاهم نامه در واقع حلقه مفقوده، آموختن برای زیستن با دیگران را تکمیل می کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش افزایی برای ترویج فرهنگ اخلاق و سواد محیط زیستی در بین جامعه دانش آموزی یک اصل از اصول حقوق شهروندی است و باید با آموزش مهارت زندگی و افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه دانش آموزی کشور را به سمت زندگی مسالمت آمیز حرکت دهیم.

وی رعایت حقوق افراد جامعه را امری لازم توصیف کرد و افزود: اگر در تربیت بچه ها، به زمینه سازی رفتار مطلوب و نسبتا پایدار برسیم، می توانیم شاهد تغییر در رفتار گروهی و نهادینه شدن آن در سطح جامعه باشیم و به همین دلیل کار امروز آموزش و پرورش سنگین و مهم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۵۹
فاطمه صادقی
ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برگزار می کند:فراخوان همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی، چالش ها و راه کارها
هشتمین همایش علمی همراه بانمایشگاه دوسالانه به همت ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت آموزش وپرورش در17 و18 اردیبهشت ماه1393 درشهرمقدس قم برگزارمی گردد.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به اهمیت  فضای مجازی و تاثیرات گسترده‌ی آن بر تعلیم وتربیت، ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در هشتمین همایش سالانه خود این مهم را در دستور کار قرار داه است.از عموم اساتید حوزههای علمیه و دانشگاهها، صاحب نظران، پژوهشگران، معلمان، مربیان، طلاب و دانشجویان علاقه مند دعوت میشود  با تهیه و ارسال مقاله در چارچوب محورهای زیر، ما را در دست یابی به هدفهای همایش یاری دهند.

اهداف همایش :

1-شناخت نظریه ها و دیدگاه های تربیت اسلامی در فضای مجازی

2- تبیین فرصت‌ها و چالش های فراروی تربیت اسلامی در تعامل با فضای مجازی

3- تبیین اثرات و پیامدهای تربیتی فناوری‌های نو و فضای مجازی 

4- تبیین راهکارهای توسعه و تعمیق  تربیت اسلامی از طریق فضای مجازی

5- تبیین چگونگی تعاملات حوزه های علمیه با وزارت آموزش و پرورش در بهره‌گیری از فضای مجازی برای تربیت اسلامی

       محورهای همایش :

1-  شناخت نظریه ها و دیدگاه های تربیت اسلامی در فضای مجازی

2- مفهوم شناسی فضای مجازی و ابعاد تربیتی آن در آموزش و پرورش

3- تبیین انگاره‌های  تربیتی حاکم بر فضای مجازی

4- تبیین تصویر،  مختصات و مولفه‌های تربیت اسلامی در فضای مجازی باتاکید بر مخاطب دانش آموزی

5- تبیین نسبت‌ فضای مجازی با تربیت اسلامی

6- تبیین جایگاه رسانه‌های تصویری، متنی و گفتاری در تربیت اسلامی

7- تبیین جایگاه مربی و معلم در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی‌های فضای مجازی  

8- تبیین جایگاه یادگیرنده در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های  فضای مجازی  

9- تبیین جایگاه خانواده در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی

10- تبیین جایگاه مدرسه در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی

تبیین فرصت‌ها و چالش‌های فراروی تربیت اسلامی در فضای مجازی

1- تبیین فرصت‌ها، چالش‌ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت‌ تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی

2- تبیین فرصت‌ها، چالش‌ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی

3- تبیین فرصت‌ها، چالش‌ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت زیستی و بدنی

4- بیین فرصت‌ها، چالش‌ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای

5- تبیین فرصت‌ها، چالش‌ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت علمی و فناورانه

6- تبیین فرصت‌ها، چالش‌ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت زیباشناختی و هنری

بررسی اثرات و پیامدهای تربیتی فناوری‌های نو و فضای مجازی

1- تبیین اثرات و پیامدهای شبکه های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش

2- تبیین اثرات و پیامدهای تلفن همراه در حوزه آموزش و پرورش

3- تبیین اثرات و پیامدهای شبکه‌های ماهواره‌ای در حوزه آموزش و پرورش

4- تبیین اثرات و پیامدهای شبکه جهانی اینترنت در حوزه آموزش و پرورش

5- بررسی و تبیین اثربخشی شبکه‌های آموزشی (رشد، نور...) در حوزه تربیت اسلامی 

6- تبیین اثرات و پیامدهای فضای مجازی بر سبک زندگی

تبیین راهکارهای تعمیق  تربیت اسلامی از طریق فضای مجازی

1- تبیین روشهای استفاده مناسب از امکانات و قابلیت های فضای مجازی در تعمیق تربیت اسلامی

2- شناسایی راهکارهای تعمیق تربیت اسلامی در فضای مجازی

3-  تبیین نسبت تربیت اسلامی و فضای مجازی در اسناد بالادستی و برنامه های درسی  رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی ایران

4- مخاطب شناسی در فضای مجازی (نیازسنجی مخاطبان، فرهنگ پژوهی، افکار سنجی، آسیب پژوهی، فراغت پژوهی و باور پذیری مخاطبان نسبت به آموزه های تربیت اسلامی)

 

5-  شناسایی و تبیین تجارب و ابتکارات سازمان های بین‌المللی، نهادهای تربیتی و دینی، مدارس و مراکز آموزشی اسلامی در بهره‌گیری از فضای مجازی در تعمیق تربیت اسلامی

6- تبیین چگونگی تحقق اهداف تربیت اسلامی با توجه به ویژگی‌های  فضای مجازی

7- تبیین چگونگی تولید محتوای تربیت اسلامی در فضای مجازی

8- تبیین چگونگی مدیریت و نظارت  بر انواع رسانه های تربیت اسلامی در فضا ی مجازی

9- تبیین شیوه‌های روز آمد کردن  روش ها و محتوای تربیت اسلامی در فضای مجازی

10- شناخت روش‌های بهره گیری از ارتباطات بین فرهنگی به منظور جهانی سازی فرهنگ و تربیت اسلامی

11- تاثیرات تولید فرارسانه‌ها با رویکرد تربیت اسلامی در آموزش و پرورش 

12 - تبیین چگونگی بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در تدوین منابع آموزشی و تربیتی

تبیین چگونگی تعاملات حوزه های علمیه با آموزش و پرورش در بهره‌گیری از فضای مجازی برای تربیت اسلامی

1- تبیین جایگاه و نقش حوزه‌های علمیه و روحانیون در جهت‌دهی استفاده از فضای مجازی در تربیت اسلامی

2- شناسایی و تبیین کارکردهای حوزه‌های علمیه در بهره‌گیری از فضای مجازی در تربیت اسلامی

3- تبیین نقش حوزه‌های علمیه در نظریه پردازی  پیرامون تربیت اسلامی و فضای مجازی

4- تبیین نقش حوزه‌های علمیه در عرصه سیاست گذاری تربیت اسلامی در فضای مجازی

5- نقد وضعیت موجود سیاستگذاری در فضای مجازی  از نظر تحقق هدفهای تربیت اسلامی

ملاک های تدوین مقاله:

-  عنوان مقاله با‌ هدف ها و محورهای همایش مرتبط باشد

-  مقاله حداکثر در 20 صفحه A4 تهیه شود و اصول تدوین مقاله به روش علمی در آن رعایت شده باشد و شامل چکیده فارسی، مقدمه، بیان مسئله و هدف­ها، سوال‌ها، پیشینه موضوع، توضیح روش تحلیل یا پاسخ دهی به سوالات، یافته ها، جمع بندی، نتیجه گیری و فهرست منابع باشد و برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده، از روش علمی (منطقی، تحلیلی، استدلالی و یا روش تحقیق میدانی) استفاده شده باشد

-   مقاله در محیط Word ، قلم BNazanin ، فونت 14، تایپ و فایل آن به نشانی دبیرخانه همایش ارسال گردد

-  اطلاعات مربوط به نویسنده (نویسندگان) مقاله،‌شامل نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات،‌ رشته تحصیلی مرتبه علمی، نشانی محل کار یا منزل،‌ تلفن تماس، نمابر و پست الکترونیک به همراه مقاله ارسال شود.

-  تاریخ ارسال اصل مقاله: 1393/1/15

-  ارسال مقالات به نشانی info@hamkariha.ir

- مقالات پذیرفته شده در کتاب حاوی مقالات همایش چاپ و منتشر خواهد شد و مقالات برگزیده در روز همایش ارائه خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۲۱
فاطمه صادقی

آزمون سنجش ویژگی های کارآفرینی

نخستین امتحان سراسری بدون مردودی برگزار شد

دانش آموزان و خانواده هایشان، عصر جمعه در حوزه های امتحانی حاضر شدند تا پس از شرکت در «آزمون سراسری سنجش ویژگی های کارآفرینی» به استعداد، ویژگی و شایستگی های خود برای کارآفرین شدن پی ببرند.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این آزمون در پی اجرای طرح ملی کاشف با مشارکت دانشگاه تهران، موسسه کار و تأمین اجتماعی و همکاری سازمان سنجش آموزش کشور با حمایت وزارت آموزش و پرورش و فرهنگسرای کار برگزار شد.


به گفته رضا زعفریان، مجری طرح ملی کاشف، طراحی سوالات این آزمون بر اساس مطالعه ویژگی ها و شایستگی های فردی که منجر به کارآفرین شدن افراد می­ شود، صورت گرفته است.

آزمون سراسری سنجش ویژگی های کارآفرینی برگزار شد


این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: در این آزمون، قبولی و مردودی معنایی ندارد و انجام سنجش از ویژگی های فرد شرکت کننده است تا بتواند به صورت هدفمند مورد آموزش و پرورش قرار گیرد و در مسیر درستی گام بردارد.


وی یادآور شد: آموزش کارآفرینی در سنین نوجوانی، دانش آموزان امروز را به کارآفرینان شایسته فردا تبدیل کرده و راه اندازی کسب و کارهای تازه با همت کارآفرینان، از دغدغه اشتغال خانواده ها برای این دانش آموزان، می کاهد.


زعفریان اعلام کرد: پس از آزمون نیز دیگر خدمات «طرح کاشف» از جمله آموزش ویژگی ها و مهارت های کارآفرینی با شیوه نوین آموزشی در نمایندگی های کاشف سراسر کشور در دسترس خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ اسفند ۹۲ ، ۰۹:۲۸
فاطمه صادقی